top of page

Steget före på Facebook, går det?

Som med så många andra saker är det svårt att ligga steget före på Facebook. Plattformen utvecklas hela tiden, andra sociala medier konkurrerar om uppmärksamheten och det är inte alltid lätt att hitta bra innehåll och vinklar till inläggen.

För att börja få lite bättre koll på och själv kunna styra över när jag ska lägga min tid och energi på Facebook har jag inför sommaren gjort en planering för alla inlägg samt schemalagt inlägg på den sida jag administrerar. Nu när jag gjort det undrar jag varför det inte blivit av tidigare. Vilken lättnad! Kvalitén på inläggen blir bättre, det går att leta upp information och förbereda och nu vet jag att jag behöver kontakta några personer för att få mer information om vissa händelser jag ska berätta om.

När jag nu inte behöver fundera på vad jag ska hitta på för något att lägga upp idag kan jag istället fördjupa mig i taktiken och läsa på om nyheter och bra exempel på hur det går att använda Facebook-sidan på ett ännu effektivare sätt för att nå ut till min organisations målgrupp. Idag hittade jag till exempel den här artikeln via en sida jag följer på Facebook:

Läsning som ger mig ännu mer inspiration att fortsätta planera mina inlägg och öka det strategiska tänket även på Facebook!

Kommentera
Kategorier
Inga taggar än.

Ditt meddelande har skickats!

bottom of page