top of page

Något nytt varje dag

För ett tag sen hittade jag dailybitsof.com, en sida som erbjuder en modernare variant av brevkurser - gratis kurser som du får som mail eller meddelanden på Messenger en gång om dagen. Tjänsten beskrivs som "frictionless learning on the subjects you love" och erbjuder för närvarande 203 kurser inom ämnena Work & Career, Health & Fitness och Family & Relationships.

Jag har hittills tagit två kurser och är nu inne på min tredje, alla inom kategorin Work & Career, och jag tycker att alla kurserna har innehållit något användbart och framförallt är det bra att få en liten påminnelse om att det går att göra saker annorlunda. Eftersom att jag älskar att lära mig nya saker - små som stora - så passar det här utmärkt för mig. Det jobbiga är bara att kurserna skickas ut i små delar, jag hade gärna läst allt på samma gång men det finns nog en poäng med det. Genom att dela upp kursen får jag möjlighet att tänka igenom innehållet i varje avsnitt och kanske till och med läsa igenom det flera gånger innan jag får nästa del av kursen.

Jag säger tummen upp för Daily Bits Of och längtar redan till nästa kurs jag ska ta!

Kommentera
Kategorier
Inga taggar än.

Ditt meddelande har skickats!

bottom of page